torsdag 22 maj 2008

Detta är jag!

Ytterligare en dag, som aktiv bloggar, haha!

Tänkte skriva lite om mig själv idag, startade bloggen sent i natt och var då lite för trött för att skriva något!

Jag är 17 (snart 18) år, längtar till den natten när det går över till 18, då är jag fri att nästan göra vad jag vill! Jippie!

Hur skall jag beskriva mig själv...? Jo, jag gillar diskussioner, och jag kan faktiskt acceptera att jag har fel, många tror att jag inte kan det, men så är det faktiskt inte! Det jag vanligtvis brukar föra diskussioner om är; andlighet, politik (kul!!), framtiden samt mycket mer....

Jag läser på omvårdnadsprogrammet, fast kommer nog inte arbeta inom vården, dels för deras dåliga lön (bara nämna sjuksköterskornas stridsåtgärd!), men också för att det är dåliga arbetstiderna. Vårdpersonalen, mer eller mindre, bor på sjukhuset - man måste ju ändå kunna hålla isär privatlivet och yrkeslivet. När jag har pratat med vårdpersonalen på mina APUer så känns det faktiskt lite som om att det är så som jag beskriver, dem bor på sjukhuset...

Jag har väldigt många järn-i-elden, jag är t.ex. ledare och Vice ordförande för SFU lokalt, samt ledare i Svenska Kyrkan, jag är också på väg in i en första hjälpen grupp som "första hjälpare". Allt detta varvar jag med att sköta skolan excemplariskt samt umgås med mian vänner!

Detta är jag i väldigt korta drag - nu skall jag tillbaka till klassrummet om en liten stund !

Hadetbra!

1 kommentar:

Linda sa...

Bra beskrivning av dig. :)
Diskussioner tycker vi om! x')